vrijdag 25 november 2011

IK HEB EEN EIGEN BOLIDE

Afgelopen woensdag ben ik, nadat we eerst mijn bolide bij de dierenwinkel  hadden opgehaald, met vrouwtje naar Nijmegen geweest. Daar, op Werkenrode, hebben ze de aangepaste boom voor mijn bolide gemaakt. Het duurde even voor alles goed was afgesteld. Maar na een proefrondje door de gang, waarbij ik toch nog een beetje onwennig en trillerig mij liet voorttrekken. gingen we weer naar huis. Ik leer het nog wel hoor. Ben een stoere kerel. Moet alleen nog even wennen

Tijdens het afstellen zijn er wel een paar foto's gemaakt. Die zitten echter nog op de mobiel van vrouwtjes hulp. Dus die komen later.

Wel zijn er vandaag wat close-up foto's van mijn bolide gemaakt. Die kun je nu alvast bekijken.

Dit zit sinds woensdag achter aan vrouwtjes rolstoel. In de gleuf aan de voorkant past de trekstang. De trekstang wordt geborgd door het kettinkje met de borgpen
Dit is de achterkant van mijn bolide. Mooi hè!
En dit de voorkant. Ik moet leren om met de voorkant open rustig te blijven zitten of liggen, tijdens onze toekomstige (trainings)tochtjes
Dit is de zijkant. Gelukkig kan ik één van mijn grootste hobby's blijven uitoefenen. Namelijk: NAAR BUITEN KIJKEN!"

En dit, dit is de speciaal voor ons gemaakte trekstang, Het past allemaal precies. De foto is iet wat bewogen, maar het principe is duidelijk denk ik.


Kom maar op rolstoel4daagse, here we come!

Deze blog kan ik natuurlijk niet afsluiten, zonder een paar mensen te bedanken voor hun inspanningen. Daarvoor geef ik nu het woord aan mijn vrouwtje. Zij is gewoon beter in dat soort dingen.


BEDANKT: Dierenspeciaalzaak Molenkamp in Zelhem voor het positief reageren op mijn hulpvraag, voor het mogen uitproberen van een kar, voor het uitlenen van de trekstang (Hij komt zo spoedig mogelijk bij jullie terug) Gewoon voor de positieve feedback. Heb het als zeer prettig ervaren.


BEDANKT: Harold (van Werkenrode) en natuurlijk alle anderen voor het maken van de trekstang, voor het meedenken en zoeken naar oplossingen.


BEDANKT: Fredy en Arjan voor het op en neer rijden naar Nijmegen. Met mooie ideeën, maar zonder vervoer was het niet gelukt!

BEDANKT: Marius en Annelies voor de spontane financiële bijdrage. Zo lief van jullie!

13 opmerkingen:

  1. Kijk, hier word ik vrolijk van! Wat leuk... Zo kan Zoogle de 4daagse meemaken zonder al te moe te worden! En lekker naar buiten koekeloeren natuurlijk!
    Je had hier zo op de koffie kunnen komen, ik was thuis geweest. Nou ja, je blijft welkom!

    Groetjes, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Annemieke: Ik neem je uitnodiging graag aan. Kom in het nieuwe jaar een keertje aan oké? Maken snel een afspraak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Zoogle en Rienke, de laatste week van juli staat een dag gereserveerd voor jullie in de nieuwe agenda. Ik kom meefietsen een dagje met de 4daagse. Margré

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Margré: Daar verheugen we ons allebei al op. Heeeeel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Rienke, dat moeten we zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk zo kan zoogle mooi mee en niet al te moe worden en natuurlijk lekker daarin zitten en kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Karlijn:
    In eerste instantie is de hondenkar bedoeld om de Rolstoel4daagse te kunnen rijden. Wil graag 30 km p/d rijden. Dat is wat veel voor Zoogle vandaar. En.........Zoogle wordt er natuurlijk niet jonger op, dus als het heertje niet meer KAN lopen, kan hij lekker zitten en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoogle wordt ook een dagje ouder en dan is dit een prachtige oplossing

    Arendje en Ponto

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Arendje: Eerst even dit. Kreeg je reactie 5 keer heb er 4 verwijderd.

    De kar is voor de 4daagse in juli bedoeld Wil 30 km p/d rijden.

    Gelukkig loopt Zoogle nu nog als een kieviet. Hoopt dat dat nog lang zo blijft, maar je hebt gelijk, het is ook handig voor de ouder wordende Zoogle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat ziet dat er goed uit hé! Nou, op naar de vierdaagse samen met jullie nieuwe bolide!

    Blijft Zoogle er nu goed inzitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Marcha: Nog niet. We hebben nog maar twee korte proefritjes gemaakt. Hij blijft zitten c.q. staan, maar niet van harte! Ben ervan overtuigd dat het wel gaat lukken. We hebben nog veel tijd om te oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. he super voor onze oude Zoogle!! hij kan nog jaartje mee zo he!! en samen heel veel plezier in jullie karretjes!!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Anoniem: Zo oud is hij nog niet hoor :-)) Maar 30km p/d lopen lijkt me wat veel voor z'n pootjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op onze blog reageert. Altijd leuk om te lezen, altijd leuk om feedback te krijgen.