zaterdag 15 september 2012

TUIGEN MAKEN DE HOND

Zoals vermeld in ons vorig blog, konden vrouwtje en ik vandaag mijn nieuwe "dienstkleding" ophalen.
Best mooi geworden toch?

Bovenop het handvat heeft vrouwtje klittenband laten naaien, zodat daar het label "Niet afleiden A.U.B."  "geplakt" kan worden. Nu nog op zoek naar een "Nicht ablenken bitte" label , zodat we ons ook ongestoord in Duitsland kunnen bewegen. Duitse labels met het woord "Begleithund" voor de zijkant hebben we al.

13 oktober gaan we nl. weer een dagje naar Düsseldorf.

Geel staat me ook heel goed hè!
Hetzelfde tuig als hierboven heb ik ook nog in de lievelingskleur van vrouwtje, groen!


Nu heb ik ook logo's op m'n rugzakken.
Nu kan ik weer een tijdje vooruit

10 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer kek uit, Rienke! En inderdaad, geel staat Zoogle ook erg mooi :-) Volgens mij is er ergens een site waar je je eigen labeltekst kunt samenstellen, ik zal eens op zoek voor je, dan kun je daar de Duitse versie bestellen.

    Fijne zondag,

    Saskia en Mhina :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ondertussen zelf een Nederlandse site gevonden. www.yoyopets.nl Had eerst al rond gekeken op Duitse sites. Daar was het ook mogelijk er zelf een te ontwerpen, maar de verzendkosten rezen de pan uit. Dus niet gedaan. Heb nu een paar logo's NICHT ABLENKEN BITTE en 1 paar logo's ASSISTENZHUND besteld. Verzendkosten 1,95 euro i.p.v. 12 euro.

      Bedankt voor het aanbod voor mij op zoek te gaan!

      Verwijderen
    2. Als je naar de Nederlandse site van Jan van Driel gaat, kan je labels ook laten maken. Weet niet hoe duur ze zijn.

      Groetejs Mieke en Lucci

      Verwijderen
    3. Hallo Mieke,

      Op die site heb ik ook al gekeken. Daar zijn zelfgemaakte labels 5,25 p/st Nu heb ik er 2 voor 6,50

      Maar bedankt voor het meedenken!

      Verwijderen
  2. Ik bestel ze ook bij yoyo niet duur, heb je nu nog een tuig daaronder
    Groetjes Arendje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rienke,

    Via google kwam ik uit bij Zoogle.
    Ik ben op zoek naar labels van hulphond en van niet aaien.
    Heb je beide labels bij yoyopets vandaan? En zit erdan al klitteband op?
    Zit er op die rugzak ook al een strookje klitteband zodat je de label van hulphond erop kan plakken, of heb je dat iemand laten doen?
    Als je dat iemand hebt laten doen moet je dan bij een schoen/kleermaker zijn??

    Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!
    Groeten Hilda ter Meer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hilda,

      Allereerst bedankt voor je reactie.
      Ik zal proberen je vragen kort te beantwoorden.

      “De labels “hulphond”, “niet afleiden A.U. B “ en “niet aaien” zijn alle drie te bestellen via de volgende site:

      http://www.janvandriel.nl/k9_teksten.php

      Het zijn standaard teksten. Kies kleine labels t/m tuigmaat 0, kies grote labels voor tuigmaat 1-3 Je koopt ze per stuk (dus niet per 2) voor 2,25 euro. Dat is tamelijk prijzig.

      Goedkoper is het om de “hulphond” labels op de volgende site te bestellen: (zeker als je er meer nodig hebt. Ik bestel meestal 10 paar tegelijk (dus 20 labels)

      http://www.beestenspul.nl/product/index.php?page=search&next=1&searchkey=k9&act_search=

      Klein scheelt dat 1,25 eueo per label en groot 0,25 per label

      Op de rugzakken van Julius k9 zit al een klittenband strookje voor de labels.

      De rugzakken zijn er ook in 2 maten: een paar voor maat 0 en een paar voor maat 1-3
      Niet aan alle tuigen kunnen rugzakken. Het tuig voor de rugzak heb ik besteld bij:

      http://www.k9shop-totaal.nl/honden.html?cat=281

      Voor het gebruik van rugzakken heb je een IDC tuig nodig, met de juiste maat rugzakken.

      Bij deze webwinkel kun je ook een speciaal hulphondentuig bestellen.

      http://www.k9shop-totaal.nl/tuig-voor-hulphonden.html
      Alleen verkrijgbaar in maat 1-3 (daar kunnen geen rugzakken op bevestigd worden.)


      Op het handvat boven op het tuig heb ik inderdaad klittenband laten maken door een schoenmaker
      (De zachte kant van het klittenband)

      Het label van de desbetreffende stichting heb ik zowel op het tuig als op de rugzakken laten naaien door de schoenmaker.

      Hoop dat het zo duidelijk is, anders hoor ik graag van je.

      Rienke en Zoogle

      Verwijderen
    2. Hallo Rienke,

      Super bedankt voor je uitgebreide antwoorden!!
      Daar ga ik mijn voordeel mee doen!!

      Groetjes Hilda en Kelcy

      Verwijderen
    3. Hallo Hilda,

      Fijn dat ik je kon helpen. Houd je me op de hoogte?
      Wat voor hond heb je? Ben een beetje nieuwsgierig. Heb je misschien een eigen website, waarop ik je kan volgen?

      Wens je nog een goede jaarwisseling! En hopelijk tot schrijfs.

      Rienke en Zoogle

      Verwijderen

Leuk dat je op onze blog reageert. Altijd leuk om te lezen, altijd leuk om feedback te krijgen.