donderdag 12 april 2012

VAN ALLES WAT!!!

Hè, hè, daar ben ik weer. Ik wilde al veel eerder schrijven, maar soms komt er iedere keer wat tussen.
Waar was ik ook alweer gebleven? O ja, ik zou nog verslag don van mijn hondenfluisteraarweeekend (Mooi scrabble woord)

Omdat het verboden was foto's te maken en het een beetje te ver voert alles in detail te vertellen, houd ik het kort.Wel kan ik zeggen dat het zeer interessant, zeer leerzaam, zeer vermoeiend en zeer gezellig was.

Er werden verschillende thema's uitgebreid belicht.

  • Communicatie tussen honden onderling.
  • Spelen met honden
  • Het houden van meer honden
  • Angst bij honden
  • Agressie bij honden
Alles werd geïllustreerd met video's, die dan gezamenlijk werden geanalyseerd
Na ieder thema kon iedereen een half uur vragen stellen over het desbetreffende thema
In de thee en middagpauze kon je verschillende trainers uit zijn team aanschieten met vragen die misschien niets met het thema te maken hadden.

Alles werd heel begrijpelijk uitgelegd en verteld. Vele mensen kregen ook tips en trainingsvoorstellen mee naar huis. Natuurlijk waren het geen tips op maat. Want sommige honden hebben voor een bepaald probleem een oplossing op maat nodig. Had je daar behoefte aan, dan werd er geprobeerd een afspraak te maken en persoonlijk langs te komen.

Ik heb veel gehoord en hopelijk is er ook nog wat blijven hangen. Wat is het leuk om weer iets meer te weten over de de/je hond!

Tegelijkertijd kwam ik tot de conclusie, dat ik toch wel een super hond heb die zich buiten een paar blafjes tijdens een applaus (maar dat is Zoogle), voorbeeldig heeft gedragen. Ik hoef dus eigenlijk helemaal niet naar zo'n symposium. Toch zou ik zo weer gaan, maar dan graag wel andere interessante thema's!

Ook de avonden waren erg gezellig. Gerd en ik hebben het ons goed laten gaan. Zo vaak zien we elkaar niet. Dus als we elkaar zien heeft het altijd iets speciaals.

DANKE GERD für die gemütlichen Abenden!


**************

Niet schrikken, Zoogle heeft geen metamorfose ondergaan! Dit is een filmpje van Saskia en haar hulphond Mhina.

Zoogle en Mhina kunnen het goed met elkaar vinden. Ze hebben allebei springveren in hun poten. Zo halverwege het filmpje komt mijn kanjer Zoogle ten tonele. Wat genieten die twee en wat geniet ik van die twee. Ook de muziek onder het filmpje zegt heel veel. Wat houd ik veel van mijn Zoogle en wat houd Saskia veel van haar Mhina.




******************

Oeps bijna vergeten. Ik zeg het nog maar een keer. 22 april is er weer de grootste hondenwandeling van Nederland op recreatiegebied Bussloo bij Apeldoorn. Voor meer info, kijk op www.wandelvoorhulphond.nl

6 opmerkingen:

  1. Genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dank je Margré

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Wat een energie en plezier zit er in die honden!

    Ik zie er naar uit Zoogle weer te zien, met de wandeling voor hulphond!

    Ik hoor nog wel hoe laat en waar ik je kan ophalen.

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Linda, Kess en Canna12-04-2012, 22:09

    Leuk die springveren van Zoogle en Mhina!
    Ik ben nog steeds van plan om te komen de 22e mits het een beetje droog is....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer zo'n geslaagd weekend hebt gehad in Duitsland! :-) En voor Bussloo alvast heel veel plezier (en mooi weer) gewenst,

    Sas en Mhina :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lijkt me erg interessant zo een weekend
    is dat vaker?
    en het filmpje is erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zoogle en mien lijken bijna even groot, zo'n lezing is altijd interessant, je neemt meestal wel iets mee naar huis aan tips

    Arendje en Ponto

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op onze blog reageert. Altijd leuk om te lezen, altijd leuk om feedback te krijgen.